De 24-jarige Keith trekt na een gevangenisstraf noodgedwongen in bij zijn vader in Baltimore. In diens huis denkt de voorwaardelijk vrijgelaten jongeman na over zijn onzekere toekomst en alle mensen die hij teleurstelde. Keith wil laten zien dat hij een veranderd man is en probeert overal legale klusjes te scoren. Maar bendeleden uit zijn twijfelachtige verleden laten hem niet zomaar gaan. Daarnaast blijkt Keiths opvliegende karakter lastig in te tomen.
Dit sociaal-realistische drama volgt zonder opsmuk de vele pogingen die Keith onderneemt om iets van zijn volwassen leven te maken. Meestal vanuit zijn auto, waarin hij voormalige arbeidersbuurten van zijn stad doorkruist, en hij familie, buurtgenoten, vrienden en vijanden tegenkomt. Als een kameleon verhoudt de protagonist zich tot de verschillende personages: hij is ‘van de straat’, maar ook welbespraakt als dat nodig is. Te midden van werkloosheid, armoede, segregatie en drugsgebruik blijkt hoe lastig het is om de juiste keuzes te maken.