Jarenlang was Piet le Blanc, met sax en viool, een bekend gezicht in de straten en kroegen van nachtelijk Rotterdam. Maar voordat hij op straat zwierf, speelde hij in verschillende grote en minder grote orkesten. Een documentaire van Carel van Hees en Martijn ’t Hart over het leven van een bijzondere, écht Rotterdamse muzikant.