Fluid Frontiers is de vijfde en laatste productie in een serie films die Asili’s persoonlijke relatie met de Afrikaanse diaspora onderzoekt. De film, gemaakt langs de Detroit River, verkent de relatie tussen concepten van verzet en bevrijding, met als voorbeelden de Underground Railroad, de Broadside Press en werk van lokale kunstenaars uit Detroit. (Ephraim Asili)