Filmmaker Boris Chlebnikov levert een oprecht portret van liefde en onverenigbaarheid af en schets daarmee een beeld van de sociale onrust in het hedendaagse Rusland. Het uitmuntend geacteerde Arrhythmia won de hoogste prijzen op het Open Russian Film Festival Kinotavr.