Tout le monde aime le bord de la mer
Een groep mannen wacht aan de rand van een bos aan de zee op de overtocht naar Europa, in een limbo tussen plaats en tijd. Met de mannen wordt een fictiefilm gemaakt waarin ze hun eigen personage spelen, opgenomen in datzelfde bos. Fictie en documentaire lopen constant door elkaar. Oude mythes uit het koloniale verleden botsen als echo’s uit het verleden op dromen van een betere toekomst in het land van de voormalig onderdrukker.