SEA STATE 6
De ‘zeenatieserie’ van de Singaporese kunstenaar Charles Lim onderzoekt de voortdurende geografische expansie van zijn land in de omliggende wateren. Hier is ruimte constant in beweging, maar nooit oneindig. SEA STATE 6 waagt zich op 130 meter diepte en toont het eerste ondergrondse opslagcomplex voor vloeibare koolwaterstof in Zuidoost-Azië, de Jurong Rock Caverns. De beelden bewijzen dat Lim als voormalig Olympisch zeiler grote bekendheid heeft met het water en tegelijk een besef van de nietsontziende kracht ervan.