De hel, dat is de middelbare school voor de vriendinnen Kim, Momo en Bella. Het is bon ton om ze uit te maken voor ‘potten’ en ‘lelijke kutten’ en de meiden zijn niet sterk genoeg om voor zichzelf en elkaar op te komen. Het tij keert op wonderbaarlijke wijze als ze een mysterieus zaadje planten waar een bijzondere bloem uit groeit, met nectar dat ze de kans geeft om in de nacht tijdelijk te veranderen in jongens. Hoe is het om als ‘het sterke geslacht’ door het leven te gaan? Waar Bella en Momo vooral blij zijn dat ze ook overdag meer ballen hebben waardoor het getreiter op een lager pitje komt te staan, ontdekt Kim definitief dat ze als meisje in het verkeerde lichaam zit. Wat doet de verandering van perspectief en hun tijdelijke metamorfose met de dynamiek van hun vriendschap en contacten met andere jongeren? Magisch-realistisch sprookjesdrama over genderidentiteit, gebaseerd op de prijswinnende young adult-roman Pojkarna van Jessica Schiefhauer.