Na negentig jaar in nevelen gehuld te zijn, ontrafelt deze korte documentaire wat er is geworden van het initiatief van de Portugese schrijver Jose Regio om met een geleende camera een film te maken. Pas toen een verzamelaar wat blikken film doneerde, bleek waar het initiatief toe had geleid: vier minuten Portugese filmgeschiedenis.