Een architect vertelt over de stad die hij heeft gebouwd. We reizen mee door zijn virtuele geheugen, naar een grenzeloze imaginaire ruimte. Het is een verhaal over het geheugen van een plek, over denkbeeldige gebouwen en over de voortzetting van het verleden in de stedelijke patronen van nu. De denkbeelden van de architect krijgen geen vaste vorm, maar zijn daardoor niet minder aantrekkelijk. Thing toont een onbetrouwbare, maar prachtige werkelijkheid.