Zelfspot en weltschmerz gaan hand in hand in deze roadmovie waarin een wannabe kunstenaar met een midlifecrisis op zoek gaat naar zijn adoptief vader in Latijns-Amerika. Op zijn queeste volgt hij de bloedsporen van zijn excentrieke familie. Ligt in de uitgedroogde pampa’s de sleutel tot verlossing? Uiteindelijk biedt zelfs de kunst geen troost.