In een loom kustplaatsje in Ethiopië krijgt de jonge visser Adisu te maken met oorlogsgeweld. Om te overleven, verlaat hij zijn geboortegrond en trekt de woestijn in. Vaak dwaalt hij alleen, soms ontmoet hij iemand. Veertig jaar later zit een oude man in een taxi in Luik en denkt aan het verleden. Ze zijn werelden van elkaar verwijderd, maar het is dezelfde man. Het dromerige, ingehouden debuut van Alain-Pascal Housiaux en Patrick Dechesne wordt verteld met behulp van herinneringen die getriggerd worden door observaties of gebeurtenissen in het heden. Het nachtelijke industrielandschap rond Luik doet Adisu denken aan de woestijn, een dode vogel aan de jacht op voedsel. Ondertussen droomt hij elke nacht van de vrouw die hij zoveel jaren terug op die kale rotsvlakten tegenkwam, en die hij nooit meer terugzag. Ondanks de oorlog die maakte dat hij op de vlucht sloeg, voelt Adisu een nooit te bevredigen verlangen naar een plek en een tijd.