Een jonge moeder maakt met haar zoontje een audiobrief voor haar man aan het front. Ze stelt de soldaat een wanhopige vraag. De bandopname, een origineel uit 1967, en de ruwe en kleurrijke animatie roepen het gemis op van een gescheiden familie ten tijde van oorlog. Gemaakt aan de St. Joost Academie Breda. Voorfilm bij After the Tone.