Na vijfentwintig jaar keert Alma terug naar de plaats in Mexico waar ze als kind woonde met haar vader. In Alma’s beleving was het een magische, bijzondere tijd, waar abrupt een einde aan kwam toen ze halsoverkop het land moest verlaten. Maar waarom eigenlijk? De jonge vrouw herinnert zich vele mooie, maar ook verwarrende momenten die haar huidige bestaan nog altijd in een houdgreep houden. Heen en weer springend in de tijd volgen we de reis naar het verleden van de jonge vrouw en het leven van Alma als 9-jarige, in het huis van haar zo geliefde vader. Alle flashbacks in deze complexe, gevoelige en persoonlijke film zijn gefilmd vanuit het gezichtspunt van het jonge meisje. Het toont op subtiele wijze hoe veel een kind registreert maar tegelijkertijd niet begrijpen kan. De puzzel uit het verleden ontrafelen betekent voor de volwassen Alma het vinden van haar eigen stem. Waar hoort ze eigenlijk thuis?