Martín Desalvo (Las mantenidas sin sueños, Tiger Awards Competitie 2005) is eindelijk terug in Rotterdam en zijn nieuwste werk is adembenemend en verontrustend. Virginia en haar nichtje Anabel verblijven in een oud familiehuis omringd door strand, bos en rotsen. De aanvankelijke zonneschijn mag niet baten: vanaf de openingsscène weten we dat er iets vreemds aan de hand is. In de omgeving schijnt een uitbraak van hondsdolheid te zijn, maar de dreigende sfeer doet nog iets meer vermoeden. Anabel slaapt enkel overdag en dwaalt ’s nachts rond tussen de duistere bomen. Terwijl Virginia’s (voorspellende?) dromen horrorvormen aannemen, staan hun stoere in houthakkershemd geklede vaders, zo gewend elk gevaar te kunnen bestrijden, machteloos als de donkerte steeds dichterbij komt. Herkenbare elementen en vervreemdende wendingen komen samen in deze dromerig gestileerde Argentijnse griezelfilm. Desalvo speelt knap met het genre en met de verwachtingen van de kijker.