In een Senegalees dorp dringt het moderne leven voorzichtig binnen. De zusjes Coumba en Debo zijn de eersten in hun familie die naar school gaan. Maar als hun broer een ongeluk krijgt, wil vader het jongste meisje uithuwelijken om zo de medische kosten voor de broer te kunnen betalen. Coumba is fel tegen het plan en doet alles wat ze kan om het gedwongen huwelijk van haar zusje te voorkomen. Regisseur Jeremy Teicher was zelf nog maar 22 toen hij aan dit filmdebuut begon. Hij maakte eerder als student in het dorp Sinthiou Mbadane een documentaire met de leerlingen van de allereerste school aldaar. Hun ervaringen verwerkte hij tot dit subtiele, vakkundig gefotografeerde portret van een sterke jonge vrouw die klem zit tussen traditie en vooruitgang. Het verteltempo, vergezeld van kora-muziek, is zo kalm als het ritme van het leven in het dorp, met grazende koeien, wassende vrouwen en vervoer per paard-en-wagen.