De jonge filmmaker Zhao Yantao verbaast zich over hoe Tibetaanse pelgrims zich uitputten tijdens hun merkwaardige gang naar de grote tempels van hun land. Evenzeer verbaast hij zich over zijn landgenoten, die als toerist naar Tibet gaan, maar nauwelijks kennis hebben van de Tibetaanse cultuur.