Deze animatie met wajangpoppen doet denken aan folklore en communistische feestdagen. De vorm van de hand is een pars pro toto voor het werk van handenarbeiders en boeren. Met deze silhouetten zijn snelle metamorfoses mogelijk: zo verandert een orerende dictator in een blaffende hond en een wiegende boom in een kraan die het landschap omzet. In het derde deel, Transmigration, doet een remake van een Russische pophit uit 2000 dienst als soundtrack. (CF)