In drie delen, zich afspelend rond drie gevestigde instituten – een theater, een gevangenis en een kerk – vertelt Narkevicius een episode uit de geschiedenis in filmvorm. Naast het hoofdverhaal over een ambitieuze regisseur in Vilnius, die slachtoffer wordt van de onderzoeken van het Sovjetregime naar vermeende homoseksualiteit, vertelt de filmmaker ook een onderliggend verhaal over de rol van kunst en creativiteit in een vermeend Utopia.