Je bent wat je rijdt in L. De hoofdpersoon, een 40-jarige man, is een meer dan toegewijd chauffeur. Zijn werk is letterlijk zijn leven en zijn auto veel meer dan een vervoermiddel of een werkplek. Hij woont in zijn wagen en ontvangt er zijn gezin op gezette tijden. Zijn werkgever is een rijke narcolepticus die zelf niet kan rijden. De Man bezorgt hem bijzondere honing. Maar wanneer er een nog betere chauffeur voorbijkomt, verliest de Man zijn baan en besluit hij op zoek te gaan naar een ander vervoermiddel. Acteur Aris Servetalis, ook te zien in Yorgos Lanthimos’ Alps, vertolkt de Man zonder blikken of blozen. Of hij nu serieus zijn kinderen toespreekt, luistert naar de overpeinzingen van een vriend of gewoon zijn ogen op de weg heeft, steeds heeft hij een intense aandacht voor wat hij doet. Met een scenario van Efthimis Filippou (Dogtooth, Alps) hoeft het niet te verbazen dat de absurdistische toon van L herinnert aan Lanthimos’ films. Daarnaast is L ook verwant aan Attenberg van Athina Rachel Tsangari. Maar regisseur Babis Makridis onderscheidt zich van zijn collega’s doordat hij zijn film abstracter durft te laten zijn. Met L maakte hij een unieke combinatie van comedy en existentieel drama. Een debuutfilm vol bizarre dialogen, een haperende Mondscheinsonate en een lied over beren.