Een mooi, feeëriek vrouwengezicht wordt in de maquillage gezet. Het is de Japanse kunstenaar Pyuupiru: man noch vrouw – en beide tegelijkertijd.
Vanaf 2001, toen de Japanse excentriekeling clubs bezocht in absurdistische kostuums, werd Pyuupiru gevolgd door vriend en filmmaker Matsunaga. Pyuupiru’s handgemaakte creaties – die hij/zij intuïtief schetsend, maar trefzeker realiseert – worden bekend in kunstkringen. Men is onder de indruk van Pyuupiru’s manga-achtige roze reuzen en confronterende, prachtige zelfportretten over identiteit. Maar achter deze getalenteerde man schuilt ook een soms diepongelukkige ziel. Pyuupiru’s hormoontherapieën en een heftige geslachtsoperatie zorgen voor een emotionele achtbaan en de zoektocht naar de liefde is zwaar.
Matsunaga portretteerde zijn vriend Pyuupiru acht jaar lang. Prachtige beelden van theatrale creaties wisselen emotionele, intieme momenten af. Wanneer Pyuupiru’s hart wordt gebroken bijvoorbeeld. En als hij/zij beseft serieus genomen te worden als kunstenaar. Matsunaga volgt liefdevol de transformatie van een kunstenaar én een mens.