O salão azul volgt rustig en zonder commentaar de dagelijkse handelingen in en rond een kapsalon in Maputo en luistert met de hoofdpersonen naar de radio. Een film vol gevoelig geobserveerde details. En met kleine verrassingen in beeld en geluid. Een schilderijtje.