Deze tweede speelfilm van de Franse regisseur Thierry Jousse is een komisch en romantisch avontuur – met meerdere lagen; het is ook een aandoenlijk familiedrama én een maffe klucht over beroemdheidcultus. Fantastische elementen en vrolijke musicalliedjes maken er een prettige absurdistisch geheel van. Jousse en zijn hoofdrolspeler, muzikant Philippe Katerine, werkten al diverse keren samen in eerdere producties. Muzikant Philippe komt na een concert in zijn geboortestreek en een angstaanjagende ontmoeting met een groupie tot zijn verbazing terecht bij de boerderij van zijn ouders, die hij in jaren niet heeft gezien. Zodra hij zijn oude jongenskleren aantrekt, belandt hij in de jaren zeventig, de jaren van zijn jeugd. De terugkeer naar zijn huidige leven blijkt problematisch: telkens als hij probeert weg te rijden, wordt hij teruggeworpen naar het dorp, waar oude bekenden en familieleden om zijn aandacht vragen. Ondertussen raakt hij in de ban van een mysterieuze dame die vogelgedrag bestudeert.