Alice in een duister en ondergronds wonderland. De film is gemaakt met Rose de Reficul et Guiggles, een bijzondere theatergroep die zich helemaal op het gothic-genre heeft toegelegd. De film wekt de indruk van een animatiefilm, maar de gothic-karakters zijn zo echt als gothic maar zijn kan.