Deze spectaculaire nieuwe film van Tsai Ming-liang lijkt zijn oeuvre samen te ballen in een geweldige, van opwinding en ideeën exploderende massa van filmisch plezier. Verwijzingen naar cineasten Truffaut en Rivette, naar de westerse kunst – Visage werd gemaakt in opdracht van het Louvre – de Bijbel en het Boeddhisme, en talrijke verwijzingen naar zijn eigen films, maken Visage tot een neonreclame voor de alledaagse en hemelse obsessies van de maker. Barstende waterleidingen en erotische verlangens zijn de symbolen voor werelden die zichzelf niet kunnen bedwingen en vol overgave in elkaar overstromen. Zang- en dansscènes vertellen zonder dialoog het verhaal van een Taiwanese filmmaker die in het Louvre de mythe van de verleidelijke Salomé wil verfilmen, maar tijdens de chaotische productie geteisterd wordt door de ziekte van zijn moeder. In essentie een verhaal over verleiding – van de kunsten, van lichamen, van schoonheid.