Debutant Lee was eerder regieassistent van Bong Joon-Ho bij diens film Memories of Murder (2003) en deelt met zijn leermeester niet alleen een scherp oog voor de ‘gewone’ Koreaan en diens dagelijkse problemen met autoriteiten, maar ook diens narratieve flair. Possessed is een effectieve horrorfilm, maar zoals de oorspronkelijke Koreaanse titel ‘Hel van de ongelovigen’ al aangeeft, is er een bijzondere sociale context. Evangelisch christendom, katholicisme, sjamanisme en natuurlijk modern ongeloof bestaan in de film naast elkaar, met als gevolg dat iedereen anders op onverklaarbare zaken reageert. Wanneer de dertienjarige So-Jin verdwijnt, keert haar oudere zus Hee-Jin terug naar de flat van hun godsdienstwaanzinnige moeder. Agent Tae-Hwan, die de zaak wat tegen zijn zin serieus moet nemen, wordt geconfronteerd met steeds meer zelfmoorden waar lastig een rationele verklaring voor te vinden is. En waarom blijft de sceptische Hee-Jin, die steeds griezelige ontmoetingen heeft met zelfmoordenaars, maar hoesten?