Een uniek samenwerkingsproject tussen de filmmaker, de schrijver en de musici, die elkaar inspireerden bij iedere volgende stap in het creatieve proces. Door dit interdisciplinaire proces onderging het aanvankelijke concept een radicale verandering. De film doorloopt een reeks aandachtspunten die op enigszins abstracte wijze toch beginnen samen te komen in een vertelling. Het beginpunt is het land, Madagaskar bij nacht, wat overgaat in vuur dat het woud van Madagaskar verslindt, dat alles verslindt. Het volgende deel betreft de overgang van het platteland naar de stad en ten slotte, in de stedelijke wereld, de overgang naar de geest van verzet en protest. In de stedelijke bevolkingsmassa treffen we het personage Z, wiens tanden zijn afgebroken door marteling, die het slissend over ‘zit’ en ‘zat’ heeft, maar misschien wel het best lacht om de laatste woordgrap.