Volgens een Thaise legende dragen bomen in een bos vrouwelijke geesten in zich. Een dergelijke geest speelt een belangrijke, zij het ongrijpbare rol in Nymph, de zevende film van de Thaise regisseur Pen-ek Ratanaruang (6ixtynin9, Last Life in the Universe), die zich voor een groot deel in een bos afspeelt. Het is één boom in het bijzonder die een speciale aantrekkingskracht uitoefent op de fotograaf Nop, die voor een foto-opdracht in het bos is en zijn vrouw May heeft meegenomen. May heeft dan al enige tijd een verhouding met een collega. Als Nop spoorloos verdwijnt in het bos, beseft May weer hoeveel zij van hem houdt. Wanneer hij even later plotseling weer opduikt, blijkt de mysterieuze ervaring in het bos hem flink veranderd te hebben. Met een kalm tempo, een uitgekiend sound design en raadselachtige gebeurtenissen weet Ratanaruang een fascinerende, unheimische sfeer op te roepen.