In Ne change rien zien we de Franse actrice/zangeres Jeanne Balibar repeteren, opnemen, optreden en met een zangcoach oefenen voor een opera bouffe van Jacques Offenbach. De met Balibar bevriende Portugese regisseur Pedro Costa, die zelf het camerawerk deed, filmde haar in lange, statische shots, waardoor alle aandacht gericht is op haar optreden. De digitaal gedraaide film laat zien hoe divers Balibar is. Ook weet Costa het creatieve proces in beeld te brengen, bijvoorbeeld in een scène waarin Balibar en haar gitarist Rodolphe Burger diverse varianten van een lied uitproberen. Costa’s intieme portret van de zangeres is gefilmd in zwart-wit. Van Costa, die dit jaar zijn vijftigste verjaardag viert en in in 1989 debuteerde met de speelfilm O sangue, zijn in Rotterdam door de jaren heen veel films vertoond.