Tijdens de Tweede Wereldoorlog betekent de komst van een groep warmbloedige Georgische soldaten, die zich gedwongen hebben aangesloten bij de nazi’s, een welkome afwisseling in het leven van de Texelse Marie. Zij droomt van bergen, maar leidt onder de bekrompenheid van de religieus-conservatieve eilandbewoners. Terwijl haar familie al een echtgenoot voor haar heeft uitgekozen, wordt zij verliefd op de Georgiër Goga. Regisseur Ineke Smits combineert de harde werkelijkheid van de oorlog met een laag magisch-realisme. Marie’s dromen worden gesterkt door de Georgische muziek en de sovjetmusical De vliegenierster van Kazbek, een film-in-de-film (met in de hoofdrol de Roemeense Anamaria Marinca, protagonist van Cristian Mungiu’s Gouden Palm-winnaar 4 maanden, 3 weken en twee dagen), die de Georgiërs stiekem bekijken. Het scenario van schrijver Arthur Japin (die een kleine rol heeft als ouderling) is geïnspireerd door de daadwerkelijke legering van Georgische soldaten op Texel, in de film allemaal gespeeld door Georgische acteurs.