Signer’s Suitcase is een soort roadmovie die ons dwars door Europa voert – van de Zwitserse Alpen tot Oost-Polen, van Stromboli tot IJsland, met als leidraad de magische ‘groove’ van het landschap. Het is een uitgebreide poging om het ideale reistempo te vinden. Roman Signer gebruikt zijn geheel eigen trukendoos om de aangedane stations te markeren: verbluffend simpele handelingen boordevol subtiele humor. Maar de film is ook een reis door geestelijke staten. Een koorddans tussen bevlieging en melancholie. Gevaar – zowel fysiek als mentaal – wordt een prikkel voor de zintuigen. Plotselinge sprongen en abrupte stemmingswisselingen bepalen het ritme en de sfeer van deze filmische reis. (CW)