Nambana Sound Company: twaalf muzikanten en zangers uit Namibië, Zimbabwe, Zwitserland en Rusland gaan samen op tournee. Twaalf verschillende dromen die op weg gaan naar een land dat, net als het net opgerichte ensemble, zichzelf helemaal opnieuw moet uitvinden: Namibië, voormalig Duits-Zuidwest-Afrika. De gezamenlijke zoektocht naar de diepere bronnen van de muziek gaat steeds verder over in ingrijpende individuele ervaringen, vooral door ontmoetingen met lokale muziekgroepen in afgelegen provincies – euforische, trieste, intense ontmoetingen … Namibia Crossings is een reis door een land van archaïsche schoonheid, vol bizarre contrasten en tegenstellingen – een constante echo van de polyfonie van geestelijke landschappen die gecreëerd worden door de hoogte- en dieptepunten van het ensemble. (CW)