Ceylan (1959, Turkey) maakte Koza toen hij al 36 was. De film gaat over een echtpaar in de zeventig (gespeeld door de ouders van Ceylan), die gescheiden leven als gevolg van enkele pijnlijke ervaringen in het verleden. Op een dag komen ze weer bij elkaar, maar de ontmoeting die de oude wonden moet helen levert niet het verhoopte resultaat op. Ceylan’s interesse in fotografie werd gewekt toen hij op zijn 15de een camera kreeg. Zijn belangstelling voor kunst en film voerde hem uiteindelijk naar een filmstudie aan de Mimar Sinan Universiteit in Istanbul. Na twee jaar verliet Ceylan de opleiding en besloot te leren filmen door naar films te kijken en ze te maken. ‘Het ging te langzaam op school en ik was niet zo jong meer, dus ik moest opschieten. Ik gebruikte gewoon mijn verbeeldingskracht en probeerde uit te zoeken wat het best bij me paste.’ Hij won de Caligariprijs in Berlijn met Kasaba (1997), welke overigens dit jaar in het Young Turkish Cinema programma wordt vertoond. Ceylan won ook de Grote Juryprijs in Cannes voor Uzak (2003).