Het beroemde Zwitserse ensemble Koch-Schütz-Studer is al ruim vijftien jaar intensief betrokken bij de Europese muziekscene. Hun muziek is krachtig en direct: nooit ‘bovenaards’, doch immer gevoelig; nooit ‘primitief’, doch immer gepassioneerd – muziek die uitdagend en authentiek is. Een maand lang speelden ze dagelijks twee sets per avond, op dezelfde plek en tijd. Dertig dagen volledige concentratie op één ding. Met een vergelijkbare prestatie in filmvorm probeert Hardcore Chambermusic de opwinding en energie van deze liveconcerten over te brengen op een publiek dat niet lijfelijk aanwezig was. Muziek en film worden een onderhoudende synthese van twee onafhankelijke uitingsvormen – een muzikaal avontuur als filmische kamermuziek. De muziekmarathon is samengeperst in één uur film. Hardcore Chambermusic nodigt de kijker uit om zich onder te dompelen, om te delen in lief en leed – om muziek op een nieuwe manier te ondergaan. (CW)