Een interactieve installatie met een duidelijk politieke thematiek, gemaakt door een collectief van Thaise filmmakers, kunstenaars, ontwerpers en musici. De internationaal toonaangevende filmmaker/kunstenaar Apichatpong Weerasethakul was initiatiefnemer en adviseur, en de installatie werd uitgewerkt en uitgevoerd door Pimpaka Towira (als filmmaakster ook in het programma met The Truth Be Told), Akritchalerm Kalayanamitr, Koichi Shimizu en Jakrawal Nilthamrong.
De installatie is verdeeld over twee ruimten. De eerste bestaat vooral uit een geluidskunstwerk. Het is een lichte ruimte waarin de bezoekers met drukknoppen de geluiden van het platteland en de jungle van Thailand kunnen veranderen. Waar de eerste ruimte een algemeen beeld van Thailand oproept, roept de tweede ruimte, die donker is en waarin het beeld centraal staat, een specifieke recente gebeurtenis op. Ook hier kan de bezoeker door middel van honderden verlichte drukknoppen ingrijpen, maar nu verandert hij daarmee het beeld. De beelden zijn ontleend aan clandestiene opnamen van het zogenoemde Takbai-incident, een traumatische gebeurtenis uit de recente geschiedenis van Thailand waarbij veel demonstranten in het roerige zuiden van Thailand de dood vonden toen ze opeengestapeld in militaire vrachtwagens werden vervoerd. De gebeurtenis vond op 25 oktober 2004 plaats, maar de beelden ervan vallen nog steeds onder de censureer. (GjZ)