Pete Doherty, een van de meest besproken, intrigerende en charismatische popartiesten van het moment, heeft altijd meer aandacht gekregen voor zijn controversiële privéleven dan voor zijn muziek. Gedurende enkele maanden had een documentaireteam van de prestigieuze Engelse televisiereeks Arena ruime toegang tot Doherty en filmde hem op tournee en in zijn eigen huis in Londen. Het resultaat is geen standaarddocumentaire, maar een tijdje met Doherty on the road. Met de kunstenaar als martelaar, de muzikant die aan alles lak heeft, de Britse rockster in zijn dagelijks bestaan. Het is altijd avond of nacht, vrijwel altijd herrie, limousines, adorerende mensen. Maar er is ook de sfeer van jongens onder elkaar, het groepsgevoel, de opwinding van de concerten. De muziek is snel, ogenschijnlijk simpel en provisorisch, sociaal, met refreinen met een hoog sing along gehalte, en tot op zekere hoogte pretentieloos. Get intoxicated and never pause for a rest. De beelden en geluiden zijn homevideo-achtig, passend bij het onderwerp. Het publiek bij de concerten is van even groot belang als de artiesten op de vaak bescheiden podia. Als gevolg van de in de media ruim uitgemeten drugsverslaving van Doherty ontstaat er een hitsige sfeer waarin ieder concert het laatste kan zijn. ‘We want to see somebody fall apart’, aldus een ingewijde popjournaliste in de film. (EH)