Oxide Pang is de ene helft van de tweeling de Pang Brothers (de andere helft is Danny), de broers die met onder meer The Eye een van de meest succesvolle moderne horrorfilms op hun naam schreven. Min of meer op weg naar Hollywood maakte Oxide Pang in Hong Kong een relatief kleine, maar angstaanjagende psychologische thriller. De film draait om de studente Jiney. Haar rol wordt ook door een helft van een tweeling gespeeld, namelijk door Race Wong, van het Hong Kong muziekduo 2R. De andere helft, Rosanne Wong, speelt de rol van Jasmine, Jiney’s beste vriendin. Jiney lijkt de wind mee te hebben. Ze is een succesvolle studente, haar werk als fotografe wordt gewaardeerd en ze komt uit een rijke familie. Maar al worden haar foto’s gewaardeerd, zelf is ze er niet tevreden over. Ze is op zoek naar meer spanning in haar werk. Min of meer bij toeval, als ze getuige is van een dodelijk ongeluk, ontdekt ze dat het vastleggen van de dood haar de gezochte kick geeft. Het is een verregaande staat van opwinding, ook seksueel, die verslavend blijkt. De spanning wordt opgeschroefd als ze achtervolgd blijkt te worden door een moordenaar, die bovendien haar obsessie lijkt te delen. Zoals gebruikelijk bij Pang is de film zeer stijlvol gedraaid. Hij schuwt daarbij het benadrukken van perverse elementen niet. Pang maakt moderne horror in alle betekenissen van het woord, met invloed van beduimelde comics tot sadistische filosofen. (GjZ)