Tonight So Lovely combineert scènes van een vuurwerkshow die Cai Guo-Qiang organiseerde om de Asia-Pacific Conference in Shanghai in oktober 2001 te vieren met beelden van Chinese politieagenten die de straten ruimen ten tijde van de conferentie. Het werk van Cai Guo-Qiang raakt aan thema’s als nationale en culturele identiteit, interculturele uitwisseling, spiritualiteit -met name oosterse filosofie -en de kracht van de natuur. In zijn handen krijgt buskruit niet alleen een negatieve connotatie (vernieling, geweld), het wordt opnieuw in verband gebracht met zijn oorspronkelijke functie: communicatie. Tegelijk is hij ook geïnteresseerd in de meer constructieve en destructieve aspecten van buskruit, de manier waarop destructie ook een (her)schepping kan zijn.