Een verhaal over de zoektocht naar geluk. De ‘Fanfare Ciocarlia’ komt uit het afgelegen Roemeense dorpje Zece Prajini (`tien velden’), achter de bergen van de Karpaten, een plek die niemand ooit op een kaart kan vinden. De muzikanten van het zigeunerorkest werden ontdekt door twee Duitse muziekfreaks die hen meenamen in de scene van de wereldmuziek. Met z’n allen trekken ze de wereld rond en iedere zaal die ze aandoen is afgeladen met wildenthousiast publiek. Al snel groeien ze uit tot een ware cultband. Deze zigeunermuzikanten vieren hun feest op ieder podium, waar ook ter wereld. Met hun geheel eigen mix van het poëtische balkangeluid heeft deze band de reputatie de snelst spelende band ter wereld te zijn. De film toont het begin van de tocht uit het afgelegen dorp, de geweldige ervaringen in het buitenland en de bron van de zigeunercultuur aan de oostgrens van Europa, maar is ook een liefdesverhaal. De regisseur raakte gefascineerd door de zigeunercultuur toen hij op zijn zeventiende de film Gypsies Are Found Near Heaven (ook op dit festival te zien) zag. Toen vrienden jaren later het idee opperden om in Roemenië originele muziek te gaan zoeken die ver uitstijgt boven de clichés van kitscherige restaurantjes, ging hij mee, met zijn videocamera. Het resultaat is een muzikale documentaire met rijke poëtische beelden van optredens van Berlijn tot Tokio.