De bindende factor in Angelo My Love is de `Romani kris’ (de rechtbank) waar de 13-jarige hoofdpersoon Angelo de familietrots wil beschermen door een gestolen ring van zijn familie terug te krijgen – op wat voor manier dan ook. De film is een bijzonder portret van de New-Yorkse zigeunergemeenschap, gefilmd in een documentaire stijl, waarin de zigeuners zichzelf spelen met geïmproviseerde dialogen in hun eigen taal. Het resultaat is een zeldzaam beeld van een stedelijke zigeunergemeenschap zonder caravans en paarden, maar met alle bekende clichés (weigering om naar school te gaan, oplichten van klanten die hun toekomst laten voorspellen, kleding stelen uit winkels of het stelen van een kip). Dit is waarschijnlijk de eerste lange speelfilm die is gemaakt over zigeuners buiten Europa.