Yu Lik-wai, nog steeds zeer actief als cameraman, heeft eindelijk zijn tweede speelfilm gereed. In het Oost-Azië van een niet al te verre toekomst is de autoritaire Gui Dao-sekte aan de macht, die het maatschappelijk leven controleert door onaangepasten in heropvoedingskampen te stoppen. De broers Xiaozhuai (gespeeld door Diao Yinan, die als regisseur van Uniform meedingt naar een Tiger Award) and Xiaomian (Zhao Weiwei, uit Jia Zhang-ke’s Unknown Pleasures) worden gearresteerd en naar Kamp Voorspoed gestuurd, waar ze hun mogelijke levenspartners ontmoeten: Xiaozhuai de Koreaanse Xuelan, Xiaomian de ziekelijke Lanlan. Maar van intieme relaties is geen sprake voordat de commandant ervandoor gaat en de kamppoort wijdopen laat staan. Blijkbaar is de sekte ingestort. De gevangenen vragen zich af wat ze met de plotselinge vrijheid aanmoeten. Naast de sardonische constatering dat mensen stuurloos kunnen zijn zonder sterk gezag, blinkt de film uit in het construeren van hallucinerende beelden van een post-apocalyptische wereld, die haar inwoners dwergen doet lijken. Yu is uitstekend in het tonen van de kleine menselijke details, die in deze macrokosmos op verrassende en angstaanjagende manieren doorklinken. Het staat buiten kijf dat de film meer visueel dan filosofisch gewicht heeft, maar het zijn die vluchtige, tedere momenten die voor de emotionele lading zorgen.