Voor het eerst, mede dankzij de steun van het Hubert Bals Fonds, is dit documentaire-epos in zijn gehele majesteitelijke lengte (meer dan een ruime werkdag) te zien. De film bestaat uit drie delen: 1. Rust, 2. Remnants en 3. Rails. Wang Bing maakte een meer dan uitputtend portret van het industriële district Tie Xi in het noordoosten van China. Ooit het hart van de planeconomie met een enorme, arbeidsintensieve zware industrie met hoogovens en staalbedrijven, is het district nu het toneel van troosteloos verval. Veel bedrijven zijn al een halve eeuw oud en nooit gemoderniseerd, zoals een door de Japanse bezetters gestichte fietsfabriek die als eerste in een reeks failliet ging. Door economische hervormingen, faillissementen, afbraak en verplaatsingen staan veel oude bedrijfshallen leeg en zijn veel arbeiders werkloos. Wang Bing neemt de tijd om de veranderingen op zich in te laten werken en om de mensen over hun situatie aan te horen. Wang Bing volgt de oude spoorweg die het industriegebied doorsnijdt. Langs de route houdt hij regelmatig halt voor plaatselijke observaties en het volgen van steeds weer nieuwe hoofdpersonen. Na een eerste kennismaking reist hij niet direct verder. Een gemeenschap die in opstand komt tegen de afbraak van hun buurt volgt hij door de seizoenen tot in de ijzige winter.