De twaalfjarige Napo luistert een gesprek af waarin zijn moeder en zijn oudere broer Abel zich afvragen of hij, wanneer Abel naar kostschool gaat, de rol van mandeshuizes wel aan zal kunnen. Gekwetst door hun twijfels gaat Napo bewijzen dat ze het bij het verkeerde eind hebben door een belangrijke taak uit te voeren.