Geen andere filmmaker dan JeanClaude Rousseau is in staat om het gevoel van melancholie en contemplatie dat een man alleen op een hotelkamer kan overvallen zo overtuigend op film vast te leggen. En deze laatste film, zijn eerste op digitale video, is weer een meesterlijke hotelkamerfilm. Starend naar het invallende licht (ja, Rousseau is ook de Edward Hopper van de film) wacht hij op het onvermijdelijke moment van vertrek en schrijft een afscheidsbrief aan een vriend.