Iseya Yusuke, beroemd in Japan als fotomodel en acteur (in onder meer Distance van Kore-Eda Hirokazu, die voor Kakuto optrad als producent), debuteert zelfverzekerd met een speelfilm die inventiviteit en fantasie tentoonspreidt zonder in de valkuilen van het digitale filmmaken te trappen. Het verhaal draait om een clubje welgestelde jongeren die de dingen doen die bij hun leeftijd horen: klooien met mobiele telefoons en meisjes, een beetje in cafés en op straat rondhangen, echt uitgaan – naar clubs en zo – en zich afwisselend te buiten gaan aan drank en stuff. De charismatische leider van het clubje (gespeeld door Iseya) heeft contacten met de yakuza. Zijn yakuza-baas (een prachtig over-the-top-optreden van de rijzende ster Terajima Susumu) haalt hem over om een grote hoeveelheid drugs aan te schaffen voor de verkoop, die hij echter met zijn stonede kop ogenblikkelijk kwijtraakt. Zo begint een hysterische zoektocht naar de verloren narcotica.Kakuto is speels en gecontroleerd, met frisse grappen, zowel visueel als verbaal. Ondanks een ruime hoeveelheid personages vertelt Iseya het verhaal helder en vlot. En de regisseur lijkt niet erg ver af te staan van zijn onderwerp: Japanse jongeren die rare dingen doen.