Voor zijn tweede speelfilm liet Weerasethakul zich inspireren door het verlangen een bepaalde onzekerheid te vangen, namelijk het verwarrende gevoel niet te weten of je gelukkig bent. De sierlijke en mysterieuze film zit vol met humoristische en inventieve vondsten. Openingstitels duiken pas op na vijfenveertig minuten, sommige beelden worden bedekt door graffiti. Soms gaat de film over alledaagse kleine dingen, andere keren balanceert hij op het randje van pornografie.Roong kijkt verlangend uit naar de dag dat ze zich in de armen van haar Birmese minnaar Min, die illegaal in Thailand verblijft, kan vlijen. Ze betaalt Orn, een oudere vrouw, om voor Min te zorgen, terwijl ze zelf op zoek gaat naar een plek om gelukkig te zijn. Op een middag neemt Min zijn vriendin mee voor een picknick in de jungle, naar een plek waar ze elkaar in alle vrijheid hun liefde kunnen tonen.Weerasethakul is een van de weinige filmmakers in Thailand die buiten het strikte Thaise ‘studiosysteem’ werkt. Hij experimenteert veel met elementen uit Thaise radio- en televisieprogramma’s, stripboeken en oude films en vindt zijn inspiratie ver van de grote stad. Met Blissfully Yours bevestigt Weerasethakul zijn grote vernieuwende talent en voegt zonder compromissen te sluiten een nieuw hoofdstuk toe aan de Thaise cinema. Winnaar van de `Prix un certain regard’ in Cannes.