Sinds Cyprus in 1974 werd gescheiden in een Turks en een Grieks gedeelte loopt er een grens dwars over het eiland en door de hoofdstad Nicosia, de Groene Lijn, die bewaakt wordt door blauwhelmen. Dorpen zijn ontruimd, duizenden mensen moesten verhuizen. In de periode van geweld die aan de scheiding vooraf ging, vielen vele slachtoffers. Christos Georgiou, die in Engeland werd geboren maar op Cyprus opgroeide, maakte een roadmovie over de psychologische wonden die de opdeling van Cyprus na een nu bijna vergeten oorlog bij de bevolking achterliet. Lukas en Phoebe zijn twee jonge GrieksCyprioten. Lukas, die als jongetje van tien getuige was van het geweld, leeft nog altijd meer in het verleden dan in het heden. Phoebe daarentegen staat met beide benen in het heden. Ze doet haar voordeel met de situatie door goederen over de Groene Lijn te smokkelen. Voor een flink geldbedrag stemt ze ermee in Lukas naar het Turkse gedeelte te smokkelen, zodat hij het dorp van zijn jeugd weer kan bezoeken. Al kibbelend en ruziënd gaan de twee op pad. Behendig kletst Phoebe zich langs grensposten en soldaten. Wanneer ze hun bestemming bereiken, komt het verlaten dorp op magische wijze tot leven. Tussen de geesten van hun verloren familieleden ontdekken Lukas en Phoebe een manier om de toekomst tegemoet te treden.