Hollywood, Hong Kong is na het meer realistische Durian, Durian (vorig jaar in Rotterdam te zien geweest), het tweede deel van een driedelige serie van regisseur Chan over prostituees.De film speelt in een van de laatste sloppenwijken van Hongkong. De familie Chu, een vader met twee zoons, verkoopt er varkensvlees in een stalletje op straat. Alledrie de Chu’s zijn zo dik als sumoworstelaars. In dezelfde wijk woont ook een zichzelf overschattende punk, de achttienjarige Wong Chikeung, samen met een jeugdig hoertje. Grenzend aan de sloppenwijk staat een luxe flatgebouw: het Hollywoodcomplex. In deze flat woont een prachtige jonge vrouw die zichzelf Hunghung noemt, maar onder verschillende aliassen opereert. Ze komt regelmatig in de sloppenwijk om varkensvlees te eten in de kraam van de familie Chu. Achtereenvolgens verleidt ze eerst de punk, dan de oudste zoon van vader Chu en ten slotte vader Chu zelf. Vanaf dat moment krijgen Wong Chikeung en de Chu’s dreigbrieven van een advocaat: als ze geen grote som geld betalen zullen ze worden aangeklaagd wegens seks met een minderjarige (namelijk Hunghung, die zichzelf nu Tungtung noemt).Vanaf dit moment tapt de regisseur uit een ander vaatje. De licht romantische toon van de film slaat om naar absurdisme en al snel liggen er hompen mensenvlees in de vleeskraam. Pas tijdens het ontroerende einde hervindt de film zijn oorspronkelijke toon.