The Living Room, de korte film die Michael Snow in 2000 in Rotterdam liet zien, is nu tevens (zoals oorspronkelijk bedoeld) onderdeel geworden van de film *Corpus Callosum. (Datzelfde geldt voor de videoinstallatie Couple, te zien in ‘Other than Film’ in TENT.)De Corpus Callosum is een centrale zone in het menselijke brein die ‘boodschappen’ tussen de twee hemispheren doorgeeft. *Corpus Callosum, de film (of de tape, of het geprojecteerde light work), is gemaakt uit, beeldt uit, onderzoekt, presenteert, bestaat uit en is ’tussens’. Tussen begin en einde, tussen natuurlijk en kunstmatig, tussen fictie en feit, tussen horen en zien, tussen 1956 and 2001 contrasteert *Corpus Callosum een realisme van normale metamorfose (twee extreme voorbeelden: zwangerschap, explosies) in geloofwaardige, ‘realistische interieurs’ met ‘onmogelijke’ vormveranderingen (sommige via digitale animatie). Er lijken een Held en een Heldin te zijn (al is er geen verhaal). Dat zijn echter steeds andere mensen die identiek gekleed zijn of elektronisch veranderd. De film is een tableau van transformaties, een tragikomedie van cinematografische variabelen.