Stel dat je op een dag ontslagen wordt omdat het bedrijf waar je werkt de economische malaise niet langer het hoofd kan bieden. En stel dat je de volgende ochtend een doos noedels voor de deur van je appartement vindt. En dat daar een miljoen in blijkt te zitten. De vraag wat daarmee te doen, wordt een stuk gecompliceerder wanneer even later twee Thaiboxers komen informeren naar de doos en je ze per ongeluk vermoordt. Dit is wat Tum overkomt. En dit is haar antwoord: niet naar de politie gaan, de lichamen opruimen, een vals paspoort regelen en een vliegticket kopen. Maar haar plannen om in een ver oord van haar fortuin te gaan genieten, worden gedwarsboomd door allerlei vreemde toevalligheden. De noedeldoos zet een reeks gebeurtenissen in gang die al snel niemand meer in de hand heeft en die naar een bizarre climax voert. Pen-ek Ratanaruang kwam op het idee voor zijn film door het soort berichten dat de voorpagina’s van veel kranten siert: gewone mensen met alledaagse levens worden opeens de hoofdrolspelers in de meest morbide of krankzinnige verhalen. Maar deze intrige is tegelijkertijd de onderhoudende verpakking van het werkelijke onderwerp van de film: eenzaamheid. Mensen communiceren alleen met elkaar als ze iets van een ander nodig hebben. Ratanaruang, lid van een nieuwe generatie filmmakers die vooral publieksfilms maakt, heeft het verhaal en de ironie van de genrefilm geheel in de hand en geeft met zijn energieke benadering een intens inzicht in de hedendaagse Thaise maatschappij.