Paparappa wil een date met een meisje, maar moet daartoe allerlei dingen leren, zoals rappen. PapaRappa the Rappa, een spel dat oorspronkelijk bedoeld was voor kinderen, laat de speler binnen de kortste keren rappen als een doorgewinterde professional. Het spel, gemaakt door beeldend kunstenaar Greenblatt, valt buiten alle bestaande genres en sloeg onverwacht aan buiten de doelgroep.